Ja toch, LifeLog

Elementaire vorm van beleefdheid

Komaan zeg, als je belt naar iemand dan stel je toch de vraag ‘Stoor ik?’ en rammel je toch niet gans je lijstje af.

Advertisements

7 thoughts on “Elementaire vorm van beleefdheid”

  1. Vooral handig in de iets minder praktische situaties zoals bij toiletbezoekjes soms wel eens het geval is 😉
    Zeg “Bel me binnen 5 minuten eens weer.” en hang op?

    Like

  2. En stoorde hij of stoorde je je gewoon aan het feit dat hij niet vroeg “stoor ik?”? Ach ja, als ik de telefoon met tegenzin opneem zeg ik soms wel eens “hallo, brandweer Beringen”. Hierop volgt vaak “oei sorry, dan ben ik verkeerd”.

    Like

  3. @Wim ‘t zal wel zijn.
    @Ben ik was net bezig met een zware berekening in een programma. (Ik zou dan beter de telefoon niet opnemen kan je nu natuurlijk zeggen, maar als dat ding lawaai maakt dan schrik je toch even op).
    @Zofie, sloeber
    @kiekeboe 🙂 Met een gsm is dat natuurlijk minder makkelijk want dan zien ze naar wie ze bellen (als mijn naam en tel nummer in hun gsm zit – en dat is bij de meeste van mijn klanten wel het geval, denk ik).

    Like

  4. Privé is iets anders, maar wanneer ik naar iemand op een bedrijf bel die veronderstelt wordt te aan het werk te zijn, vraag ik dat nooit. Dat en de daaruitvolgende small talk is tijdverlies. Telefoon en telefoneren is een essentieel communicatiemiddel van bedrijf/werknemer/zelfstandige/whatever en niet weg te denken. Anders moet je maar je voicemail aanzetten.

    Like

Wat denk je?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.