Bedrog

SMS 9188 Mambo

Nog maar eens een 9188 Mambo post.
Gezien het aantal commentaren op eerdere 9188 posts en de dagelijkse pageviews (+ 100) op deze en deze post, ben ik duidelijk niet de enige die last heeft van de mambo praktijken.
Gisterenavond omstreeks 6 uur besloot ik om naar proximus te bellen en mijn verhaal te doen.
Een vriendelijke persoon van Proximus, Thomas genaamd, wist me te zeggen dat het onderzocht zou worden. Het zou wel een veertien dagen kunnen worden maar als zou blijken dat ik mij nooit had ingeschreven op mambo dan zouden de aangerekende smsjes in mindering gebracht worden. Thomas droeg me ook op om STOP te sturen naar het nummer 9188. Maar dat deed ik niet, aangezien proximus dan toch zou kunnen aantonen dat ik een bericht naar betreffende dienst gestuurd had.
Nog geen 10 minuten later krijg ik een berichtje. Onmiddellijk gevolgd door een tweede.
Ik open de sms en zie als afzender staan: 9188. Met de vraag hoe een sneeuwstorm noemt en dat ik met een juist antwoord een reisje kon winnen. Het 2de bericht vertelde mij dat ik op de vraag uit vorige sms moest antwoorden met A B of C. 2 smsjes dus. Van oplichterij gesproken.
Ik heb dan tegen beter weten in, maar onmiddellijk STOP gestuurd naar het nummer 9188. Onmiddellijk kreeg ik een (gratis?) smsje terug met de melding dat ik was uitgeschreven.
Toen ik gisterenavond dan iets ging drinken in de Pub te Eeklo kreeg een vriend van mij, kort op elkaar 2 smsjes.
En je kan natuurlijk nooit raden van waar die smsjes kwamen en welke de vraag was die erin gesteld werd.
En die vriend, die heeft zijn abonnement bij mobistar.

Advertisements

21 thoughts on “SMS 9188 Mambo”

  1. Beste mensen, ik ben blij dat ik deze pagina gevonden heb. Niet om jullie miserie te lezen, wel om te weten dat ik niet alleen met die vervelende 9188 te maken heb. Ik heb me nooit ingeschreven of in kontakt geweest met 9188. In december 2008 ontvang ik 2 sms-jes met enkele punten en komma’s.Ik geef er geen aandacht aan en wis de sms-jes uit de inbox.Ik ontvang wel de facturatie van die 2 sms-jes 3,3058 Euro+BTW. Vrijdag ontving ik weer 2 sms-jes met enkele vragen om zogezegd een reis te winnen. ANTWOORD NIET op die sms-jes!! Ook niet op “STOP” per sms want dan ga je in op hun vraag, en wie weet welke geheimen of gegevens van jou en je GSM je onbewust nog prijs geeft..Proximus heb ik nog steeds niet kunnen bereiken, ik probeer morgen opnieuw. Ter info: het te bellen nr. vanaf je GSM is “6000″ …Succes aan iedereen!!! Als Mambo op die manier een berg sms-jes verzend, dat is PUUR OPLICHTERIJ ….zoveel sms-jes maal 1.6529Euro+BTW, die oplichters zullen snel rijk zijn. Dank je voor jullie verhaal op deze pagina, ik dacht al dat ik een uitzondering was, gelukkig niet! Groetjes,Michel.

    Like

  2. Als antwoordje op PVW van 25/01/2009. Ik ben eens gaan kijken op de site van Robinson. Heel handig wel maar het werkt niet voor sms per GSM. Zie hieronder aub….of zie ik dat verkeerd? Groetjes, Michel.

    ***De Robinson Phone-lijst is niet van toepassing op het toesturen van SMS per GSM.

    De wet legt hiervoor immers al op dat het bedrijf dat u publicitaire SMS wenst toe te sturen daartoe uw voorafgaandelijke en expliciete toestemming moet verkrijgen.***

    Like

  3. Een Robinsonlijst is een lijst van personen die geen gepersonaliseerde reclameboodschappen wensen te ontvangen. In België is de Robinsonlijst een initiatief van het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) dat ook instaat voor het beheer van deze lijst.

    Naar gelang van het communicatiemiddel zijn er verschillende lijsten. Wie niet langer reclame op naam wenst te ontvangen kan zich laten inschrijven op de Robinsonlijst van zijn keuze. Momenteel zijn er nog twee lijsten: Robinson Mail (om geen reclame per post meer te ontvangen) en Robinson Phone (om geen reclame-aanbiedingen per telefoon meer te ontvangen).

    Er bestonden vroeger nog andere Robinson-lijsten (fax, e-mail en SMS), maar deze zijn niet langer nodig door het invoeren van de opt-in wetgeving en werden buiten dienst gesteld. Immers, om langs deze weg reclame te sturen zijn de bedrijven verplicht om de voorafgaandelijke toestemming van de consument vragen als die geen klant is.

    De bedrijven die lid zijn van de BDMV verbinden zich ertoe om van de adressenlijsten die zij gebruiken voor hun direct marketing activiteiten alle personen te schrappen die zijn ingeschreven op de Robinsonlijsten.

    Deze verplichting geldt niet voor bedrijven die geen lid zijn van de BDMV of wanneer de bestemmeling van de gepersonaliseerde reclame klant is bij het bedrijf

    appeltjes last blog post.. weekend

    Like

  4. Hallo Bloggers

    Uit onderzoek blijkt dat de firma Mambomarketing maar een technisch platform is die sms-applicaties aanbiedt aan derde partijen.
    Ik heb hen gecontacteerd en nu blijkt dat er via de website van hun klant de mogelijkheid bestond om met je naam en gsm-nummer, daarboven bevestigen dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden, een inschrijving kon doen.
    Nu bleek dat je ook iemand anders zijn nummer kon invullen. ( Dus een inschrijving doen voor iemand anders ) Hetgeen zij betreuren en ze hebben die mogelijkheid gedesactiveerd.
    Zij bevestigen mij dat dit probleem verholpen is en dat zij nu onderzoeken hoe ze foutieve inschrijvingen kunnen vergoeden.
    Klachten kunnen terecht op hun klantendienst 038080207.

    Like

  5. Aan alle gedupeerden door mambo op 9188 nummer kan ik u melden dat u terecht kunt bij Bart Vandermierde van paratel.be op mail help@paratel.be hij doet het nodige om de te zorgen datde gedupeerden van mambo vergoed en geholpen worden, ikzelf heb met hem eerst in de clinch gelegen omdat ik dacht dat hij de verantwoordelijke was van die sms-jes. Het tegendeel is echter waar hij volgt die klachten op en onderneemt de nodige actie. Ik heb al met hem gemaild en getelefoneerd en is bereid tot het uiterste te gaan om die wanpraktijken een halt toe te roepen. Men zegge het voort, vertel het verder aan iedereen die het aanbelangt.

    André Bervoetss last blog post.. EEN BEZOEKJE AAN UZ GENT OM NOOIT MEER TE VERGETEN.

    Like

  6. Een SMS sturen op eigen kosten om een dienst stop te zetten die je niet hebt gevraagd?!? Op het net moeten Googlen om een tussenpersoon te vinden? Die Bart Vandermierde mag het dan nog zo goed bedoelen, MAMBO Marketing schendt gewoon de privacy en nog geen klein beetje! Daarenboven zijn hun praktijken ZEER dubieus, beginnnen met SMS’jes als “ai” om een reactie uit te lokken en zo “inschrijvingen” vast te krijgen…
    Zo’n mannen lap ik direct een klacht aan hun broek bij de privacycommissie. Van zodra privégegevens zoals telnrs worden opgeslagen in een database moet dat aangegeven worden bij de privacycommissie CBPL (zie http://www.privacycommission.be/nl/in_practice/privacy/). Zelfs dat lijkt Mambo niet te hebben gedaan.
    Ik weet dat er bij de CBPL weldegelijk iets met de klachten wordt gedaan en stel dan ook voor dat elke gedupeerde klacht indient. Mambo Marketing moet dan kunnen bewijzen dat jijzelf hebt gevraagd om hun dienst te ontvangen. Laat hen maar eens proberen te bewijzen dat ik hen iets heb gevraagd!!
    Hier de contactgegevens van het CBPL om klacht te kunnen indienen voor de inbreuk op de privacy bij het sturen van Direct marketing: http://www.privacycommission.be/nl/contact.html

    Like

  7. By the way… reactie Dirk dd 29/1:
    IK GELOOF ER GEEN KNIJT VAN!!

    Als je inschrijvingen rechtmatig hebt verkregen waarom zijn de eerste SMS’jes die je ontvangt dan tekstjes die uitnodigen om erop te reageren?! Als je ze rechtmatig hebt verkregen heb je toch geen bevestiging meer nodig?

    Bellen naar een vast nr om stop te zetten: komt op hetzelfde neer: principieel weiger ik aan wie ook 1c te betalen om dit ongedaan te maken!!!

    Like

  8. Hey

    Sinds vorige maand heb ik daar ook last van.
    Vandaag weer 2 smsjes gekregen van 9188.
    Ikzelf zit bij mobistar, kunnen zij daar iets aan doen?
    Dat is 2 euro per ontvangen bericht, dus die 4 euro per keer begint zich wel op te stapelen.

    Like

  9. Heb nog geen maand geleden met proximus contact gehad om een einde te maken aan die 9188 zever. Nu vandaag weer iets soortgelijks, maar nu van 9192, zelfde systeem; vragen beantwoorden. € 2.00/ sms.

    Wie weet er iets meer van?

    Like

  10. Het 8899 berichtje was een stop berichtje. Mr. Bart Vandermierden van Paratel was zo vriendelijk om dit te doen. Ik heb hem dan even gebeld om wat meer uitleg en om te zien welke verdere stappen kunnen gezet worden. Ik heb ook de berichtjes van 9981 gemeld. Hij kon hier niet op antwoorden, daar dit geen klant is, zoals Mambo Marketing.
    Dank zij deze blog, heb ik dan goldenbytes gecontacteerd. http://www.goldenbytes.be/?page=helpdesk ; voor België +32 2 345 2999
    . Daar stond Greetje me te woord. Zij bevestigde dat ik zaterdag twee berichtjes ontving van 9981, een klant van hen. Op de vraag wie dat dan wel was, kon/mocht ze niet antwoorden. Privacy, uw weet wel,… En wat dan met mijn privacy? Na het opgeven van mijn bankrekening en mijn naam, beloofde ze mij dat haar firma als tussenpersoon het euvel zou oplossen en de twee sms’en terug op mijn rekening zou storten. Ze wou me haar naam niet geven. Nu kan ik haar niet trakteren. Ze wist me ook nog te vertellen dat in in maart vorig jaar een gratis sms’je kreeg van Carré Casino… Mocht het zich nog voor doen dan moest ik nog eens bellen.

    Hieronder nog mijn mails met mambo marketing (zonder mijn email adres natuurlijk) en met Bart van Paratel….

    =>
    From: Peter
    To: Bart Vandermierde
    Sent: Monday, February 16, 2009 10:02:51 AM
    Subject: Re: uw 9188 berichten

    Beste Bart,
    In mijn inbox zie ik enkel 9981.
    Mijn inziens van dezelfde???

    Ik begrijp niet dat men voor het zenden van sms’en mij kan aanrekenen, noch dat men zomaar mijn gsm nummer kan/mag gebruiken.

    Deze van 9981 zouden nu 2 euro kosten????? Ik heb me nog nooit en zal me ook nooit op zulke diensten inschrijven.

    Kan u mij aub verderhelpen?

    mvg,
    Peter

    ——————————————————————————–
    From: Bart Vandermierde
    To: Peter
    Cc: help@paratel.be
    Sent: Monday, February 16, 2009 9:51:07 AM
    Subject: RE: uw 9188 berichten

    Beste Peter,

    Wat een service overal…

    Ik heb u dan maar zelf rechtstreeks op hun systeem uitgeschreven (voor de 9188 bedoel ik), want u had uw gsmnummer al opgegeven.

    De 9981 is mij totaal onbekend. Volgens mij is dat een heel nieuw nummer op de markt, maar het is alleszins geen nummer waar ik u mee van dienst kan zijn. Bent u zeker dat de afzender van deze berichten daadwerkelijk ook 9981 is, of ziet u een andere afzender in uw inbox staan?

    Mvg,
    Bart
    Paratel nv

    ——————————————————————————–
    From: Peter
    Sent: maandag 16 februari 2009 9:42
    To: Bart Vandermierde
    Subject: Fw: uw 9188 berichten

    Beste,
    Nu krijg ik ook al berichten van 9981. Ik bel de Mobistardienst en daar leggen ze gewoonweg op.

    Kan u me verderhelpen?

    mvg,
    Peter
    —– Forwarded Message —-
    From: Peter
    To: MAMBO MArketing
    Sent: Monday, February 16, 2009 9:40:54 AM
    Subject: Re: uw 9188 berichten

    Beste,

    Zaterdag krijg ik berichten van 9981.
    Ik heb mijn gsmnummer reeds opgegeven. Zie mail hieronder.

    U bent nu bereikbaar?

    mvg,
    Peter

    ——————————————————————————–
    From: MAMBO MArketing
    To: Peter
    Sent: Monday, February 16, 2009 9:20:39 AM
    Subject: Re: uw 9188 berichten

    beste ,

    Gelieve dan zo snel mogelijk het gsm nummer te bezorgen op welke U deze berichten otvangt
    Zo kunnen wij U uitschrijven

    Mag ik U erop wijzen dat 9981 NIET van onze dienst is ?
    U kan bij ons terecht voor 9188.

    Desalnietemin hebben wij Uw nummer nodig om U te kunnen uitschrijven

    met vriendelijke groeten

    Op 16-feb-09, om 09:17 heeft Peter het volgende geschreven:

    Geachte,
    U zend me nog steeds sms’en. Op zaterdag ontving ik er weer twee.
    “Probeer het eens opnieuw. SMS A, B of C naar 9981”
    “Los de vraag op. Hoeveel poten heeft een spin? A 8 , B 4 , C 12 …”

    Gelieve deze ongewenste sms’en niet meer naar mij te sturen.

    Gelieve dringend vandaag actie te nemen.

    mvg,
    Peter
    —– Forwarded Message —-
    From: Peter
    To: MAMBO MArketing
    Cc: bart.vandermierde@paratel.be
    Sent: Friday, February 13, 2009 4:20:56 PM
    Subject: Re: uw 9188 berichten

    Geachte,
    Het gsm nummer is 04../… … (dat nummer geef ik hier natuurlijk niet, maar mijn nummer werd wel aan hen doorgestuurd).

    mvg,

    Peter
    ——————————————————————————–
    From: MAMBO MArketing
    To: Peter
    Sent: Wednesday, February 11, 2009 6:14:44 PM
    Subject: Re: uw 9188 berichten

    beste ,

    mogen wij U vragen het betreffende gsm nummer te bezorgen waarop U deze sms ontvangt ?
    Wij onderzoeken elke zaak en komen hierbij snel bij U hierop terug

    Alvast bedankt

    Op 10-feb-09, om 15:35 heeft Peter het volgende geschreven:

    Geachte,

    Op 23 januari en ook vandaag krijg ik sms berichten met prijsvragen ….
    Ik heb hierom niet gevraagd, noch heb ik me ingeschreven op uw diensten.

    Ik vond jullie emails via internet, daar er nog andere mensen het erg vervelend vinden dat ze ongewenste sms/post krijgen, en dit dan nog tegen betaling.

    Ik wens dat u geen enkele sms nog naar mij verstuurd en mij vergoed voor de sms’en die u ongewenst naar mij verstuurde.

    mvg,
    Peter

    Like

  11. Na heel wat gezever en ellende toch maar “STOP” verstuurd per sms (in januari 2009). Ik kreeg meteen een gratis (?) sms terug dat ik “goed uitgeschreven” was. Gisteren , 20 februari kreeg ik plots 3 sms-jes van 9188. De eerste twee waren kwisvragen , te beantwoorden met A,B of C.Het derde sms-je was “Goed uitgeschreven” terwijl ik sinds januari al uitgeschreven was!!! Proximus nogmaals gebeld, geen deftig antwoord. Ik moet maandag weer bellen en waarschijnlijk nog eens een half uur aan de telefoon hangen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat wij ons zo moeten verdedigen tegen iets wat niet zou mogen bestaan, en daarbij nog moeten betalen ook!!! Ik heb vandaag ook een klacht gestuurd naar http://www.privacycommission.be/nl/contact.html Zie bericht van Sara op 10/02. Sara dank je voor je info!! Groetjes,
    Michel

    Like

  12. Vreemd genoeg sinds mijn post op deze blog geen 9188 meer … nu geplaagd door SMS van 9959… de “stop” SMS staat voor Proximus gelijk met 1,6529 EUR excl BTW… en zelfs moest die gratis zijn blijf je betalen voor de eerste ongevraagde SMS

    Ik heb zonet een berichtje gestuurd aan Quickonomie… laat ons hopen dat dat ons uit de pinarie helpt…

    Like

  13. Word al een tijdje geplaagd door ongewenste SMS’en van 9959, stop-sms kan niet verzonden worden. Iemand een oplossing?
    groetjes

    Like

Wat denk je?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.