LifeLog

Nieuwe dienst van de NMBS

De NMBS maakt reclame met een nieuwe dienst. Een sms-dienst.

SMS 2828°: je trein laat van zich horen
De nieuwe dienst van de NMBS die je dienstregelingsinformatie geeft over je treinen, in real time en overal in Belgïe. Een product uit het gamma Train Info Services.
Meer info op http://www.nmbs.be

° 0,15 € per verzonden of ontvangen sms / 0,60 € euro voor de inschrijving

In eerste instantie dacht ik, verdorie dat wil ik gratis. Tenslotte betaal ik toch al rond de 179 euro per maand aan de NMBS.
En toen ging ik eens zoeken naar die zogenaamde TIS (Train Info Services). En wat leerde ik daar? Er bestaat een gratis dienst voor kaarthouders. Snel activeren dus die handel.

Meer info achter deze link of hierzo:

Je neemt vaak dezelfde trein en je zou graag voor het vertrek op de hoogte gebracht worden indien er zich een probleem voordoet met je trein? Dan is de dienst My Train Info iets voor jou!

Via deze gratis dienst brengt de NMBS je per sms en/of via een gadget op my.live.com in real time op de hoogte indien je trein vertraging heeft, omgeleid of afgeschaft wordt.

Je kan maximum 4 treinverbindingen laten bewaken, waarbij je kan aanduiden vanaf hoeveel minuten vertraging je op de hoogte wilt gebracht worden en voor welke dagen van de week je deze dienst wilt gebruiken.

Je kan genieten van deze dienst als je beschikt over een Treinkaart met een geldige validering en een gsm-nummer bij één van de drie Belgische gsm-operatoren (Proximus, Mobistar of Base).

Advertisements

2 thoughts on “Nieuwe dienst van de NMBS”

  1. Ik heb dit twee weken geleden ook gevonden op de site van de NMBS. raar genoeg staat hier niets van vermeld op de site van railtime.

    Ik heb mij ingeschreven (omslachtige procedure) en mijn vaste ochtend en avondtrein aangeduid.

    In die twee weken heb ik nog geen enkele sms-gekregen. En dit is normaal, want mijn trein heeft de laatste twee weken (bij vertrek) nog geen grote vertraging gehad.

    Ik wacht dus nog altijd af om te zien of het werkt…

    Like

  2. Dat is het hem net, als er iets gratis is – dan wordt dat niet gemeld. Is er iets te betalen, dan maakt men grote pancartes en dure advertenties in dag- en weekbladen.

    Like

Wat denk je?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.