Sedert een tijdje switcht de iPhone niet meer automatisch van wifi naar 3G, ik dien het toestel steeds herop te starten.
Ook google blijkt de oplossing niet te weten en ook in de proximus winkel weten ze het niet.
Op twitter had iemand mij gemeld dat het waarschijnlijk de simkaart was die de overgang niet correct registreerde.
Met dit gegeven trok ik deze morgen terug naar de proximus store. Nog maar eens de settings gecontroleerd en het verhaaltje over de sim kaart werd daar weggelachen.
Is er dan echt niemand die dit probleem ook heeft?
Benieuwd of Eva van Belgacom het dan weet, ik vroeg het haar zonet op twitter;
Het eerste antwoord dat ik kreeg, was dat ik dit in de settings dien in te stellen. Een gegeven dat natuurlijk al meermaals gecontroleerd werd in de store en door mezelf.
Op mijn iPad heb ik hetzelfde probleem. Wat bij mij helpt is in de settings even “cellular data” af- en opzetten. Soms is het ook nodig om daarna even de iPad uit te doen en terug aan (maar dus zonder volledig te heropstarten). Misschien helpt dit ook wel voor je iPhone. Niet de ideale oplossing, maar nog altijd sneller dan volledig te rebooten.
LikeLike