Door mijn werk doe ik behoorlijk veel kilometers op de baan. En in België zijn er altijd talrijke wegenwerken en de daarmee gepaard gane files. Bij die files die voortkomen uit wegenwerken vraagt men de bestuurders om te ritsen. Dat is de meest vlotte en hoffelijke manier om de wegenwerken voorbij te geraken.
Maar hoeveel keer kom je dan niet tegen dat een vrachtwagen reeds van een 2 tot 3 km voordat een tweevak rijbaan een eenvaks wordt, de volledige doorgang blokkeert?
Ik vraag mij echt af waarom dat vervelend gedrag nodig is.
Is het misschien uit frustratie omdat die chauffeur nog meer kilometers dan mij op de baan doet? Neen, ik zie het echt niet in.
Als jij een vrachtwagenchauffeur bent die zoiets wel eens pleegt te doen, plaats je dan het nut daarvan eens in de comments bij deze post?
Ooit (toen ik bij een transportfirma werkte) dat aan een chauffeur gevraagd. Zijn uitleg: “ik moet toch ook in de file staan?”
Waarop ik: “Zo maakt ge die file enkel langer, ge kunt er dan nog langer in staan.”
Toen was de logica op.
LikeLike
Zie ook “Ritsen : waarom, hoe en wat met de voorrang ?”
http://www.secunews.be/nl/news.asp?ID=69
LikeLike