Exit puzzel

Collega Chris plaatste vorig weekend postje op facebook over een puzzel die hij eindelijk afgekregen had. Niets bijzonder natuurlijk, een puzzel leggen. En daar dan een foto van nemen om te zeggen dat die klaar is.

Maar het bleek niet zomaar een puzzel te zijn. Ook geen een ‘van den andere kant getrokken puzzel’, een 3D puzzel of iets in dien aard.

Neen het was een escape ofte een exit puzzel. Ik vroeg een beetje meer info aan Chris en die vertelde mij dat het om een Escape puzzel gaat. Een puzzel, eens gelegd, vol zit van de raadsels. En die raadsels leiden natuurlijk naar een oplossing van een eeuwenoud geheim.

Mijn nieuwsgierigheid won het alweer van al de rest en ik ging opzoek naar zo een puzzel. Dat wil ik immers ook wel doen.

En zo vond ik op bol.com een aantal exit puzzels. Ik bestelde diegene die het snelst bij ons geleverd kon worden. Het werd de tempel in Ankor.  Ik betaalde 25.99 euro en de bestelling werd geplaatst.

De volgende dag werd de puzzel geleverd.

Exit puzzel de tempel van ankor

Het tempelcomplex
Om wat van de lokale cultuur te ervaren tijdens een vakantie in Azië, ga je naar de tempels die in de vakantiegids worden geprezen. Maar de drukte en de vele toeristen worden al snel erg vermoeiend en je slaat een smal zijpad van de weg in. De weg wordt steeds smaller en het struikgewas steeds dichter. Je vecht je verder door de jungle. Volledig uitgeput en bezweet ga je even op een rots zitten om uit te rusten. De koelte van de rots doet je goed en je leunt ontspannen achterover. Plotseling zakt de grond onder je weg en val je de diepte in. Als je bijkomt, zie je dat je weer in een oud tempelcomplex bent. Steenachtige, dreigende grimassen staren je overal aan. Hoog van boven dringt er licht door en je realiseert je dat je snel een manier moet vinden om hier weg te komen. Hopelijk kun je een weg vinden voordat het donker wordt en de krokodillen honger krijgen …. Is er een opening daarboven en kan je zo ontsnappen? Maar hoe kun je die bereiken?

Ik zag dat de puzzel geleverd werd via spelhuis.be dus surfte ik uiteraard naar de site. Daar zag ik al snel dat de exit puzzels een stuk goedkoper zijn.

De puzzels kosten daar 16.99 + verzendingskosten volgens onderstaande tabel.

     <€50       €50 tot €100  
België, Nederland, Luxemburg, Duitsland €5,99  €2,99 > 100

gratis

En nu, ‘s avonds een gaatje vinden om aan de puzzel te beginnen.

 

One thought on “Exit puzzel”

Wat denk je?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.