MSBV

Eergisteren zag ik op het telenet kanaal een aankondiging voor een nieuwe Vlaamse serie op Streamz.
Ik hield mij voor dat wanneer mijn vrouwtje en ik tijd zouden hebben, om daar dan samen naar te kijken.
Gisterenavond ploften we alle twee rond half negen in de zetel. Er was geen bal op de tv en ik dacht eraan om naar die nieuwe serie te kijken.
Maar ik kon mij niet meer herinneren wat de titel ervan was.

Normaal zou je toch verwachten dat Telenet, in het Streamz overzicht, deze nieuwe serie tussen de andere plaatst.
Om de wanorde van de Streamz bibliotheek toch een beetje te kunnen ordenen dien je een serie eerst aan ‘mijn TV’ toe te voegen. Net zoals Netflix gebruikt maakt van ‘toevoegen aan mijn lijst’.
Maar ik wist de titel dus niet meer van de nieuwe serie, wel wist ik nog dat het een serie was waarin Maaike Cafmeyer, toch één van mijn favoriete Vlaamse actrices, meespeelt.

Dus.. de smartphone to the rescue. Google: Streamz. Maaike Cafmeyer.
Als eerste zag ik een artikel uit Het Nieuwsblad verschijnen ‘Streamz-comedy ‘Mijn beste slechtste vriendin’ verwijst opvallend naar zaak-De pauw
Jaaa zei ik, dat is het – Mijn beste slechtste vriendin.

De cast lijkt ook al niet min.
Bovenop Maaike – als receptioniste en David Hasselhof fan – spelen Ella June Henrard – een knappe soap actrice- , Kim Hertogs – een niet zo snuggere account manager- , Clara Cleymans – een pientere barvrouw- , Eva Van der Gucht – een nogal etterige artiestenmanager – en Charlotte-Anne Bongaerts – een stewardes, de vrouwelijke hoofdrollen.
De mannen worden vertegenwoordigd door Joren Seldeslachts, Mathias Sercu en Steve Geerts.

Ow my, dacht ik na de eerste kijkminuten. Maar al snel veranderde dat in een ‘hoh, dit is best wel leuk’. En het werd ook leuker.
De afleveringen zijn vrij kort. De piloot duurt een 40-tal minuten terwijl de andere afleveringen niet boven de 20 minuten zijn.

De soundtrack is bijwijlen ook goed te doen. Neem nu deze Stumblin’ in van Suzy Quatro en Chris Norman.

Verder leerde google mij dat er van MBSV ook een boek is.