Roger Waters II

Rogers Waters maakt indruk in sportpaleis, titelt het nieuwsblad.

Indrukwekkend. Dat is wel het minste wat je van het spektakel van Roger Waters kunt zeggen. Een uitverkocht sportpaleis genoot gisteren van een selectie uit Pink Floyds topjaren. Shine on your crazy diamond, Wish you were here… Allemaal passeerden ze de revue in een show die van A tot Z af was. Heerlijk.

Ja, meneer en mevrouw, ik ben fan van de muziek van Pink Floyd. Ik heb toch een aantal cd’s en de live dvd van de Pulse tour, de wereldtour waarmee ze in 1994 in België belandden. Ook daar was ik bij.
Pink Floyd - entree

Ik was dan ook uitermate tevreden dat ik in November 2006 aan kaartjes raakte voor de show van 25/04/2007. Roger Waters weliswaar solo (met 10 koppige band), maar hij zou er de betere Pink Floyd nummers ten berde brengen.

Sterke opening van de show, maar die protestsongs tijdens het eerste deel waren er voor mij toch iets over. Een protestsong werd in een laconiek tekenfilmpje geprojecteerd op een supergroot HD scherm. Een HD scherm waarop een schitterend spektakel werd weergegeven. Ook een varken kwam over het publiek gevlogen (met de naam Bush op de achterkant van haar kont). De standaard heeft echter een andere mening over die protestsongs.
Een astronaut mochten we ook nog opmerken.
Na een kwartiertje pauze (deel 1 werd beëindigd door te zeggen : in a quarter we’ll bring the dark side of the moon) kwamen ze met z’n allen terug het podium op. En inderdaad – we mochten een uur lang het beste van Pink Floyd aanhoren. Als toemaatje kregen we Another brick in the wall part I en comfortably numb in ons oren gestampt. Heerlijk. Ik werd zelfs eenmaal tot ‘bijna tranen toe’ bewogen. Wish you were here, een kippenvelmoment (meerdere filmpjes zijn in bad quality te bekijken). Tijd voor een nieuwe gsm dus…

Dit zijn echt van die momenten om in te kaderen.

[tags]optreden, Pink Floyd, Roger Waters, music, live, sportpaleis antwerpen[/tags]

One thought on “Roger Waters II”

Wat denk je?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.