Upgrade redemption website

Ik was vandaag op de website van microsoft documentatie aan het zoeken over sql server 2005 ~ vb2005 toen ik plots een link zag naar een site waar je windows XP gratis zou kunnen upgraden naar Vista.

Onlangs een pc-tje gekocht met windows XP pre-installed.  Dus ik naar die site gesurft. Duurde zeker een tiental minuten eer de pagina opende maar ik kreeg ondertussen toch een tussentijdse pagina van microsoft te zien met de oorzaak waarom het een tijd zou kunnen duren vooraleer de pagina opent. Aan alle webdesigners : als je de site te zwaar maakt, maak dan misschien ook eerst zo een tussenpagina 🙂 .

Nog eens : stoppen met roken

Op vraag van een paar leden vanop een Nederlandstalig forum en op vraag van een aantal vrienden met goede voornemens bij het begin van dit nieuwe jaar plaats ik hier nog eens de link naar mijn stoppen met roken blog.
Ondertussen kan ik al de bezoekers van dit blog ook nog eens naar hier verwijzen.

Het is niet mijn bedoeling om hier nu nog een compleet manifest te schrijven gezien ik er toch een blog over geschreven heb.

Iemand die wil stoppen met roken, die weet mijn insziens goed waarvoor hij/zij het doet.
Dus maak een lijstje op en bekijk dat lijstje elke dag eens.
Denk eraan dat het enige wilskracht vraagt maar dat dat zeker niet tegenover de uiteindelijke bevrijding staat.
Heus, na een drietal dagen gaat de drang om te ‘moeten’ roken over. Daarna is het hem vooral te doen over de connectie tussen het roken en de actie die je onderneemt. (Mijn stop met roken blog was voor een niet roker soms niet te begrijpen omdat een niet roker niet weet hoe de verslaving is). Zo schreef ik een verzonnen stukje dat de Humo niet geleverd was op de afgesproken datum. Een roker zal er zeker een vorm van waarheid in herkennen.

Enkele herkenbare voorbeelden:
– Moeilijk telefoontje moeten doen
– Je stapt in de auto
– Je komt in de file terecht met de auto
– Er is door één of ander een bepaalde spanning, stress situatie
– Je gaat een pilsje drinken
– ….

Bij al die acties associeerde ik een sigaartje. Nu stel ik mij de vraag, waarom dacht ik dat ik dan een sigaartje nodig had? Dat is voor mij nu nog een onopgeloste vraag. Want je hebt dit echt niet nodig. Het is gewenning. Je stapt al jaren in je auto en omsteekt een sigaret, je….. . enzoverder

Ik ga het hier nu even bij houden, ik hoop dat de personen die wensen te stoppen met roken, mijn aantekeningen op het net toch iets mogen helpen.

Succes in ieder geval.