Hiervan krijg ik dus de seskes

Als je iets zoekt op het net, iets dat je nodig hebt om verder te geraken in het schrijven van een programma en na een tijdje denk je, ja dat is iets wat ik zou kunnen gebruiken maar je komt dan op zo een pagina terecht….

Ewel, daar krijg ik de seskes van, zeker als er dan nog eens een pop up zou willen oppoppen.

eid + Maatsoftware

Business related was ik vandaag aan het googelen naar maatsoftware voor de eID. De electronische identiteitskaart dus. Toen ik de zoekopdracht zoals in de titel intikte op google.be was ik verwonderd. Mijn eigen Time Solutions site stond immers bovenaan. Dit zet me nu natuurlijk aan tot nadenken. Want ja, het woord eid en het woord maatsoftware komt voor op mijn website. Maar ze hebben in principe nog geen of weinig relatie met elkaar. Daarenboven wordt de time solutions site weinig ge-updated.

Mozilla firefox II

Ik had het er al eens over natuurlijk. Maar toen ik deze avond voor één van de eerste keren bewust de zoekbalk rechtsboven gebruikte kreeg ik zowaar suggesties van Google. Ik was op zoek naar iets van Placebo om op mijn muziekblog te plaatsen. Van zodra ik ook maar een paar letters intikte (pla) kreeg ik veel mogelijkheden om uit te kiezen, mogelijkheden zoals daar zijn playstation3, play.com, planned parenthood, enzovoorts enzoverder. Waar haalt die zoekbalk het nu ineens om mij suggesties te geven voor mijn toekomstige zoekopdracht? Is dit het hedendaagse intelligente web of moet ik daar niet veel achter zoeken? Toch wel raar dat dat zoekbalkje mij ineens een paar suggesties geeft.Of zou ik dat beter zien als de intellisense van de zoekrobots (in casu Google)?