Combell

Gezien ik al een tijdje niet meer tevreden ben van de firma (ik ga hier geen link plaatsen) waar momenteel mijn sites gehosted worden, besloot ik op woensdag om over te schakelen naar een andere firma.
Enkele reden waarom ik niet tevreden ben :

    Verdwijnen van emails (ik test dit aan de hand van mails naar oa caroline te sturen).
    Support duurt een aantal dagen ipv de vooropgestelde 24 uur
    Als er dan al support is, tsja dan is het meestal van de botten
    Onmogelijk om een blog op te starten op de domeinnaam – mysql doet het niet
    Geen windowshosting, dus ik kan mijn applicaties in dotnet niet testen

Dus besloot ik woensdag om over te schakelen naar 1 van de grotere in Belgie : combell
Als een klein kindje wou ik alles zo snel mogelijk geregeld zien. Er was via de site van combell gemeld dat ik een pro forma factuur zou krijgen op het ingegeven email adres. Toen ik na een uur of 6 deze pro forma factuur nog niet ontvangen had, heb ik maar getelefoneerd naar die mensen. Heel vriendelijk wisten ze mij te melden dat de pro forma verstuurd was naar het c2bsoft email adres. Dat gebeurt immers automatisch. Maar het is verstuurd naar het c2bsoft emailadres, het adres dat inderdaad met mijn voeten speelt. Waar al die mails ondertussen zijn, dat weet ik niet, maar het moet daar druk zijn, in de lucht. Soit, een vriendelijk meisje beloofde mij om de pro forma factuur nog eens door te mailen. Enkele ogenblikken had ik ze zowaar.
Ik dus snel snel, naar pc banking, bedrag invoeren, code ingeven op mijn reader, klik, copy en paste van de betaling en hopla een mailtje verstuurd naar combell met het bewijs van betaling. Even later kreeg ik een mailtje terug : heel begrijpelijk: mijn copy en paste werk kon zomaar niet aanvaard worden.
Oké, dus een screenshot gemaakt vanuit pc banking en dat opgestuurd.
Gezien ik tot op heden nog steeds geen bevestiging gekregen had, werd ik terug wat ongerust. Op het moment dat ik wou telefoneren kreeg ik een mailtje binnen van combell. Ik had door mijn supersonische snelheid een verkeerd bedrag overgeschreven en daardoor kon mijn betaling niet verwerkt worden EN mijn site dus nog niet verhuizen.
Verschil (1 euro, 20 eurocent) bijgestort en het zou dan toch vandaag nog in orde komen. Ik hoop er in ieder geval op, want we hebben hier zware plannen met de nieuwe mogelijkheden die we hierdoor gaan krijgen. Ik heb alvast de bestanden van wordpress gedownload om een blogje te kunnen maken los van wordpress. Bart is dus gewaarschuwd, van zodra ik mijn gegevens door krijg, worden die geforwarded naar hem om de pointers juist te zetten.

A love game

Ik had het mij al af en toe eens afgevraagd hoe ze in het tennis toch aan een love game kwamen, of waarom fifteen – love, thirty – love and so on.

Zonet kreeg ik hiertoe de uitleg via stu bru. Het zou afkomstig zijn van een ei. Een ei in het frans is l’Oeuf. Een beetje verbasterd zou dat dus  love geworden zijn. Alé dat weten we nu ook weeral zie. Nu rest ons nog de vraag waarom het spelletje aan 15 start, zo verder gaat naar 30 om zo bij 40 en dan bij 50 te komen.

Iemand?

Dit is er toch over

Ik ben niet gewoon om nieuwsitems op dit blog over te nemen maar dit vind ik nu toch wel straffe kost, om de seskes van te krijgen…

Het is een gewestelijke materie, de minister is dus niet bevoegd. Man, man, vrouw, weten ze nog wie waar voor bevoegd is?

Geen rookverbod op speelplaats
(Belga) Terwijl volwassenen bijna nergens nog mogen roken, kunnen scholieren, de meest beïnvloedbare groep, ongestraft roken op de speelplaats volgens de wet. De Vlaamse minister van Onderwijs, Frank Vandenbroucke, wil daar geen verandering in brengen, zo schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
Vandenbroucke vindt dat het aan de scholen is om hun verantwoordelijkheid te nemen en het roken al dan niet te verbieden. In de gebouwen mag sowieso al niet meer gerookt worden. In het gemeenschapsonderwijs zou een groot deel van de scholen al een rookverbod hebben uitgevaardigd, hoewel dat aan de scholen die dat niet deden, niet door het onderwijsnet zal opgelegd worden. De federale minister van Volksgezondheid, Rudy Demotte, is voor die kwestie niet bevoegd gezien onderwijs een gewestelijke materie is. (sij)

Bron